Αρχική » » 1922: To Μίσος των ντόπιων Ελλαδιτών εναντίον των Ελλήνων Προσφύγων της Μ.Ασίας

1922: To Μίσος των ντόπιων Ελλαδιτών εναντίον των Ελλήνων Προσφύγων της Μ.Ασίας

{[['']]}

Μια μερίδα του ελληνικού πληθυσμού πάντοτε μισούσε το διαφορετικό με κίνητρο και το προσωπικό όφελος ανάμεσα στα άλλα. Και όχι αγαπητέ αναγνώστη, όχι με μουσουλμάνους, άραβες, άλλες φάτσες-ράτσες και πάει λέγοντας. Το χειρότερο μίσος σε αυτό το δύσμοιρο τόπο, παίχτηκε από Έλληνες σε Έλληνες, πριν καν οι δωσίλογοι βρουν τους Γερμανούς για να γίνουν συνεργάτες τους.

Το πρώτο κύμα Προσφύγων

Το 1914, οι Έλληνες του Πόντου εξεγείρονται κατά των Τούρκων και οι Τούρκοι τους τσακίζουν χωρίς πολλά-πολλά.

Από το 1916 αρχίζουν να έρχονται πρόσφυγες, 400.000 περίπου χριστιανοί Έλληνες του Πόντου που ζητάνε τη βοήθεια της μαμάς Πατρίδας. Τι γίνεται λοιπόν με την πάρτη τους; Ας δούμε μια ανταπόκριση της εποχής από την εφημερίδα «Εφημερίς των Βαλκανίων»:
 
«Οι δυστυχείς Καυκάσιοι λιμοκτονούν και πάλιν, παρά τας διαφόρους διαβεβαιώσεις, ότι ελήφθη πάσα φροντίς να μη μένωσι νηστικοί, ότι θα γίνουν πρατήρια, ότι τέλος δεν θ’ αποθάνουν από την πείναν και το κρύο… Μετά φρίκης μανθάνομεν ότι αποθνήσκουν 44 καθ’ εκάστην…. Εμάθομεν ακόμη ότι τα δήθεν Νοσοκομεία των προσφύγων είναι σε αθλία κατάστασιν, υπάρχουν μόνον δύο ιατροί, οι οποίοι μόλις προφταίνουν να πιστοποιούν τους θανάτους, Δεν θέλομεν να είπωμεν περισσότερα, νομίζομεν όμως ότι αν τους παραδίδομεν εις τον Μουσταφά Κεμάλ, θα τους μεταχειρίζετο ίσως καλύτερον…»


Δεν ακούγεται και πολύ πατριωτικό, έτσι;

Η Μικρασιατική Καταστροφή

Το 1922, έχουμε και την πολύ γνωστότερη Καταστροφή της Σμύρνης. Ο Ελληνικός Στρατός που έχει εκστρατεύσει στη Μικρά Ασία τρώει τεράστιο πακέτο από το στρατό του Κεμάλ Ατατούρκ, υποχωρεί άτακτα, χιλιάδες πιάνονται αιχμάλωτοι ενώ οι υπόλοιποι φεύγουν τρέχοντας για να προλάβουν κανένα καράβι για την Ελλάδα. Τι θα γινόταν λοιπόν για τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας που θα ξέμεναν χωρίς καμιά προστασία;


Την απάντηση δίνει ένα πολύ ωραίο απόσπασμα που διασώζει ο Γρηγόρης Δαφνής:
   
 "Λίγο πριν την αναχώρηση από τη Σμύρνη των ελληνικών υπηρεσιών και ενώ το μέτωπο είχε σπάσει, ο νεαρός πολιτικός Γεώργιος Παπανδρέου ενημερώνεται από τον Στεργιάδη  για την επερχόμενη καταστροφή. Στην ερώτηση του Παπανδρέου «Γιατί δεν ειδοποιείτε τον κόσμο να φύγει;», ο Στεργιάδης απαντά: «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξει ο Κεμάλ γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα»"

Kι αυτό γιατί στα μάτια της βασιλικής παράταξης στην Ελλάδα όλοι οι Μικρασιάτες ήταν τσιράκια του Βενιζέλου. Άρα, ποινή θανάτου δια της εγκατάλειψης, καθώς ξεμένουν για να διαλέξουν ανάμεσα στην πυρκαγιά, τον πνιγμό ή τους Τούρκους που έρχονται με άγριες διαθέσεις. Τhe end.


Προς μεγάλη δυστυχία των Βασιλικών όμως, κάποιοι από τους φουκαράδες πρόσφυγες τα καταφέρνουν να γλιτώσουν από όλα αυτά και έρχονται στην Ελλάδα πάμφτωχοι και εξαθλιωμένοι έχοντας πουλήσει ό,τι είχαν και δεν είχαν για να μπουν σε ένα καράβι και τα αδέρφια τους στην Ελλάδα θα τους βοηθήσουν όπως μπορούν.

Ή και όχι, όπως θυμάται ο Μάρκος Βαμβακάρης στην αυτοβιογραφία του:

    "«Έμενε ο κόσμος στα βαγόνια των σιδηροδρόμων. Έμενε εκεί που είχε καμιά αποθήκη εγκαταλειμμένη. Τσαντήρια κάνανε. Καταστροφή, μεγάλη καταστροφή. Να μην ξαναδούν τα μάτια μας τέτοια πράγματα. Το τι τραβήξανε αυτοί οι άνθρωποι δεν λέγεται. Ατιμαστήκανε. Γίνανε χάλια, χάλια, χάλια. Άσε που ήταν ατιμασμένοι από κει με τους Τούρκους που τους καταδιώκανε.
    Και κατόπιν εδώ που ήρθανε τα ίδια. Προσπαθήσανε, κάνανε χίλια δυό να βρίσκουνε το ψωμί τους, μέχρι να βρουν ένα σπίτι να κάτσουνε. Αν ένας πατέρας είχε πέντε-έξη παιδιά και κορίτσια, άλλα άρπαγε ο ένας από δω, άλλα ο άλλος από κει. Καταστροφή μάνα μου…
    Και οι ντόπιοι δεν τους έβλεπαν με καλό μάτι. Αλλά τους βρίζανε. Χίλια δυό. Φύγετε από δω ρε! Πηγαίνετε παρά πέρα. Δεν τους κοιτάζανε. Δεν είχαν την αγάπη να πουν για στάσου, συγγενείς μας είναι, Έλληνες πραγματικοί. Να τους αγκαλιάσουμε. Δεν έγινε αυτό το πράμα, εγώ δηλαδή τι είδα. Μπορεί αλλού. Ήθελαν να τους κλέψουνε οι κλεφταράδες που ήταν εδώ πέρα. Ν' αρπάξουν ό,τι είχαν. Να τους κλέψουνε, να τους γελάσουνε. Απατεώνες»."

Έχει αρχίσει να βρωμάει κάτι, έτσι; Ας δούμε τι γράφει ο τότε εισαγγελέας Βαζούρας:
   
«Η βρισιά τουρκόσπορος μαζί με σωρό ανάλογες βρισιές, όπως σκατοουγλούδες, παληοαούτηδες κ.λπ. ήταν στην ημερήσια διάταξη, από ανώτερα και κατώτερα κυβερνητικά όργανα…» Το χάσμα ενισχύθηκε και συντηρήθηκε από τον άγριο οικονομικό ανταγωνισμό. τόσο στην ιδιοποίηση της γης, όσο και στις εμπορικές δραστηριότητες.»

Ή ο μετέπειτα πρωθυπουργός, Παναγιώτης Κανελλόπουλος:
   
«Μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, που από το 1915 είχε διχασθεί δεν αντίκρυσε τους πρόσφυγες με συμπάθεια, όταν τα αδυσώπητα κύματα της ιστορίας τους έριξαν πάνω στους βράχους της Ελλάδας. Δεν υπήρξε συμπάθεια, δεν υπήρξε απάθεια, υπήρξε αντιπάθεια.»

Aκόμα πιο γλαφυρά τα καταγράφει ο ιστορικός Γιάννης Κορδάτος:
 
 «Δεν άκουγε κανείς εκείνες τις μέρες τίποτα άλλο από τα στόματα όλων αυτών παρά κατάρες στο Βενιζέλο και βλαστήμιες: ‘’Αχ αυτοί οι τουρκοσπορίτες Έλληνες της Μικράς Ασίας μας πήραν στο λαιμό τους. Μακάρι να τους σφάξει όλους ο Κεμάλ και να μη μείνει ούτε ποδάρι από δαύτους’’…»

Οι Μικρασιάτες τότε απελπισμένοι κατέληξαν σαν πρόσφυγες μέχρι και στο Χαλέπι της Συρίας (!), απ' όπου μας έρχονται σήμερα άλλοι απελπισμένοι πρόσφυγες, Σύροι αυτή τη φορά, για να γλιτώσουν από τον πόλεμο και διάφοροι Έλληνες να ζητούν να τους στείλουν στον πάτο της θάλασσας.


Όταν άρχισε να μιλάει το χρήμα

Αυτή ήταν μόνο η αρχή των δεινών για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, όπου αρχικά σύμφωνα με τους ντόπιους φταίνε για την ίδια την ήττα της Μικρασιατικής Εκστρατείας, και προφανώς όχι οι ηλίθιοι που τη διέταξαν.

Οι βρισιές αυτές απευθύνονται σε ένα κόσμο ο οποίος τραβάει απίστευτα ζόρια και πεθαίνει κατά συρροή από τις κακουχίες: με βάση τα στοιχεία της Κοινωνίας των Εθνών, σε πολλές περιοχές της νέας τους εγκατάστασης κατά τα πρώτα χρόνια πέθανε από τις κακουχίες το 20% των προσφύγων, ενώ αντιστοιχούσε 1 γέννηση σε 3 θανάτους. Aυτό καθόλου δεν πτόησε τα ντόπια κοράκια, που το μόνο που είδανε ήταν απειλή για τα λεφτά που βγάζανε ή μπορούσαν να βγάλουν.


Και όταν μιλάμε για λεφτά, το πρώτο ζήτημα που μπαίνει στο τραπέζι είναι τα κτήματα των Μουσουλμάνων που έφυγαν από την Ελλάδα μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών με την Τουρκία, τα λεγόμενα «ανταλλάξιμα».

Όταν πάει η συζήτηση στην περιουσία, οι ντόπιοι αποφασίζουν ότι οι πρόσφυγες που τα δικαιούνται είναι όντως ανεπιθύμητοι καθώς θέλουν να τους τα φάνε. Όπως πχ, στο χωριό Ροδολείβος της Δράμας, όπου οι ντόπιοι καταγράφονται στην εφημερίδα Παμπροσφυγική να λένε ότι:
    «(…) θα σφάξωσι, θα εκδιώξουσι τους πρόσφυγας δι’ όπλων, μαχαίρων, και ροπάλων»

O ρατσισμός άρα των ντόπιων Ελλήνων προς τους πρόσφυγες Έλληνες, υπάρχει για βασικούς λόγους όπως τα κτήματα. Όταν πχ σκοτώνεται ένας πρόσφυγας από ένα ντόπιο στη Νιγρίτα Σερρών, η ίδια εφημερίδα θα γράψει:
     «Τα πραγματικά ελατήρια του φόνου δεν είναι, ως ταύτα μας παρουσιάζονται, η κλοπή ή η ανεύρεσις ενός απωλεσθέντος σχοινίου. Είναι το μίσος, τα πάθη τα οποία εδημιουργήθησαν μεταξύ των εντοπίων και των προσφύγων δια την κατάληψιν των υπό των Οθωμανών καταληφθέντων κτημάτων και γαιών».

Τελικά οι ντόπιοι Έλληνες επιτέθηκαν στους πρόσφυγες Έλληνες για να τους φάνε τα χωράφια, οπότε το ρεπορτάζ της Παμπροσφυγικής θα γράψει:
    «ετραυμάτισαν 17 πρόσφυγας, το πλείστον γυναίκας, πυρπολήσαντες τας σκηνάς, τους σταύλους, τους αχυρώνας, λεηλατήσαντες τας αποσκευάς…»


 Στις πόλεις που δεν υπάρχουν κτήματα, το παραμύθι ήταν ότι οι πρόσφυγες έχουν καταλάβει την πόλη, όπως καλή ώρα λέγεται σήμερα όταν κλαίγεται η Κική Δημουλά ότι της πήραν οι μετανάστες το παγκάκι της. Το σημειώνει ο εκπαιδευτικός Αντώνης Τραυλαντώνης στο βιβλίο του, όπου ο αφηγητής αναζητά κάποιον παλιό γνωστό του στη Νεάπολη (Εξαρχείων):

    «Το σπίτι ήταν ξεκαινουργωμένο αλλά ευκολογνώριστο, στην πινακίδα όμως εδιάβασα κάποιο άγνωστό μου όνομα, κάτι …όγλου. Και στη θέση του καπνοπωλείου, αλλά με έκταση μεγαλύτερη, βρίσκονταν ένα ζαχαροπλαστείο, όπου μου φάνηκε ότι άκουσα όλες τις γλώσσες του κόσμου εκτός από τα ρωμέικα. Κατάλαβα ότι και ο διευθυντής και η πελατεία ήταν πρόσφυγες, που είχαν αρχίσει από τότε να νοικοκυρεύονται.»
    «Τα πλατειά ρολά και οι πλούσιες βιτρίνες ήταν εκεί, εκεί ψηλά ήταν και η μεγάλη πινακίδα, πουθενά όμως ο Αλέξανδρος και η Αννα Κομπολογά, στη θέση τους ο “Ζαχαρίας …όγλου”. Αυτή η ογλοκρατία (με συγχωρείτε για την κρυάδα) που έμελλε σε λίγο να κυριαρχήση στην Αθήνα μας, είχε αρχίσει από τότε, καθώς φαίνεται.»



«Τουρκόσποροι»

Το παραμύθι της ογλοκρατίας, θα καταλήξει ένα χρόνο μετά την Καταστροφή στο να ζητούνται πογκρόμ για να καθαρίσει η Αθήνα από τους Τουρκόσπορους, όπως λέγανε τους πρόσφυγες οι μοναρχικοί. Στο συλλαλητήριο των μοναρχικών στις στήλες του Ολυμπίου Διός το 1923 λοιπόν, ακούγεται το μάλλον προβλέψιμο «Φωτιά στους τουρκόσπορους πρόσφυγες». Αυτή τη στάση δεν την κράταγαν μόνο οι αμόρφωτοι οπαδοί του Βασιλιά, αλλά και ο εκδότης της γνωστής μας Καθημερινής, Γεώργιος Βλάχος, ο οποίος ακόμα και το 1928, κάποια χρόνια πριν καλωσορίσει τους Γερμανούς στην Αθήνα χαρακτήριζε τους πρόσφυγες «προσφυγική αγέλη». Σύμφωνα με τα λεγόμενα μιας κυρίας «στην Τουρκία μας ονομάζανε Έλληνες και στην Ελλάδα Τούρκους»


Διαχρονικά τιμημένη Καθημερινή


Ο βουλευτής Σπετσών Περικής Μπουρμπούλης θα πει το 1934 στους πρόσφυγες βουλευτές ότι «οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης είναι πιο Ρωμιοί από σας», ενώ ο Νίκος Κρανιωτάκης, μοναρχικός εκδότης του «Πρωινού Τύπου», θα απαιτήσει το 1933, στην εφημερίδα του, να φορέσουν οι πρόσφυγες κίτρινα περιβραχιόνια για να τους ξεχωρίζουν και να τους αποφεύγουν οι Έλληνες.

Να, ας πούμε όπως οι Ναζί έβαλαν τους Γερμανοεβραίους να φοράνε κίτρινα περιβραχιόνια για να τους ξεχωρίζουν και να τους αποφεύγουν οι Γερμανοί.


Ακόμα ένα πράγμα που σκέφτηκαν πρώτοι οι Έλληνες

Οι πρόσφυγες θα συνεχίσουν για χρόνια να αντιμετωπίζουν τη βία των μοναρχικών ντόπιων, ως πραγματικοί ή υποτιθέμενοι βενιζελικοί. Ο εμπρησμός του προσφυγικού οικισμού του Βόλου μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα των βενιζελικών του 1935 περιγράφεται ως εξής από το Σπύρο Λιναρδάτο:
    «Αντιβενιζελικοί μπράβοι βάζουν φωτιά στα προσφυγικά παραπήγματα και γίνεται στάχτη μαζί με την περιουσία των προσφύγων κι ένας νεαρός πρόσφυγας που δεν πρόλαβε να φύγει…»



Τότε και τώρα και πάντα

Πολύ ίδια αντιμετώπιση, φυσικά, πολλά χρόνια μετά το 1922, είχαν από τους συντηρητικούς ντόπιους οι Έλληνες πρόσφυγες  που ήρθαν από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μετά την κατάρρευση το 1991.

Να δύο αποσπάσματα από το βιβλίο «Η μυστική ιστορία της Θεσσαλονίκης», του συγγραφέα Μάριου Μαρίνου Χαραλάμπους:

     «Ενώ προτιμούμε να φέρνουμε όλους τους άχρηστους όχλους από τον Καύκασο, τη Γεωργία και τα Βαλκάνια ελεώντας τους με ελληνοποιήσεις και βαπτίσματα και καταστρέφοντας έτσι με τη φτώχεια τους ήδη φτωχούς Έλληνες και στερώντας τη νεολαία μας από την εύρεση εργασίας….»
    «με τους Ποντίους που ήλθαν εδώ από τις ασιατικές ακτές αγράμματοι και χωρίς γνώση ξένων γλωσσών… Με τους Ασιάτες ορθόδοξους χωρικούς που έφεραν το 1922 και αυτούς που συνεχώς φέρνουν από τα ανθρώπινα απορρίματα του Καυκάσου…»

Eίναι φανερό, πως πάντα κάποιοι ήταν ρατσιστές, ακόμα κι όταν είχαν να κάνουν με Έλληνες πρόσφυγες.


Απλώς κάποιοι Έλληνες δεν ήταν ρατσιστές και κάναν τη διαφορά.


 Πηγή
Μοιράσου το :

+ σχόλια + 33 σχόλια

20 Αυγούστου 2016 στις 9:38 π.μ.

το να κατατρεχει ελληνανας τους ελληνες,ειναι το ιδιο,οτα αδελφος κυνηγαει τον αδελφο του.πρεπει να σκεφτουμε,οτι εμεις οι ελληνες δεν ειμαστε ανεμομαζωματα,αλλα γεννα με το ιδιο αιμα.

Ανώνυμος
20 Αυγούστου 2016 στις 2:30 μ.μ.

Όλα προήλθαν από τήν ζήλεια καί μετέπειτα ζηλοφθονία γιά τούς απόγονους τής περιβόητης Ιωνίας φυλής. Ερχόμενοι όμως εδώ οι Μικρασιάτες καί οι Πόντιοι ανακλαλυψαν καί παραδέχθηκαν οι ντόπιοι ότι είχαν νά μάθουν πολλά απ' αυτούς, όπως τρόπους καλλιέργειας τής γής, διάφορες τέχνες μέχρι τίς περιβόητες συνταγές μαγειρικής. Οπως καί νά τό κάνουμε ήταν κάτι τό άγνωστο οι Μικρασιάτες γι αυτούς άν καί γνησιότατοι Έλληνες καί Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Μετά όμως βλέποντας τήν καπατσοσύνη τους,τήν εργατικότητά τους καί τό γεγονός ότι δέν ήξεραν καθόλου Τούρκικα τούς αφομείωσαν καί συσφίχθηκαν οι σχέσεις τους. Έχει συμβεί καί άλλες φορές νά είμαστε διαιρεμένοι αντί ενωμένοι. Μήν ξεχνάμε τήν περίοδο τής Γερμανικής Κατοχής τήν εκμετάλλευση από τούς αγρότες πρός τούς Αθηναίους, όπου γιά λίγα τρόφιμα αξίωναν μεγάλα χρηματικά ποσά καί τιμαλφή από τούς Αθηναίους τήν στιγμή πού πέθαιναν από τήν πείνα.

20 Αυγούστου 2016 στις 6:00 μ.μ.

Ακομα και στη δεκαετια του 40 τα παιδια των προσφυγων στα Δημοτικα σχολεια οι συμμαθητες τους τα λεγανε τουρκοσπορους

Ανώνυμος
20 Αυγούστου 2016 στις 10:47 μ.μ.

το στεργιαδη τον ειχε ορισει ο (καλος) βενιζελος ως υπατο αρμοστη στη σμυρνη!
ξαναγραφε παλι απο την αρχη και μην ξεχνας τον αγιο σας το βενιζελο!

Ανώνυμος
21 Αυγούστου 2016 στις 12:01 π.μ.

Ακόμα και σήμερα έτσι μας λενε.στρατονικη και σταγειρα και ακόμα υπάρχει μίσος δυστυχώς

21 Αυγούστου 2016 στις 3:51 π.μ.

Η κοινοποίηση δεν αποσκοπεί φυσικά στην αναμόχλευση όποιων αρνητικών συναισθημάτων, παρά μόνον στην συνειδητοποίηση και κάποιων ακόμη από τις πολλές αρετές της φυλής.

Ανώνυμος
21 Αυγούστου 2016 στις 9:34 μ.μ.

Να προσθέσω επίσης τη ρατσιστική συμπεριφορά στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου. Αποκαλούνται Αλβανοί απο όχι μόνο απο τους Ελλαδίτες αλλα και απο τους δεύτερης , τρίτης κοκ, γενιάς Ποντίους και Μικρασιάτες. Προφανώς οι δεύτεροι έχουν κοντή μνήμη και αγνοούν ιστορικά γεγονότα συνδεδεμένα με τις ρίζες τους .

22 Αυγούστου 2016 στις 7:23 μ.μ.

Διαρκουντος του Α παγκοσμιου οι μικρασιατες αλλα και καθε ελληνας κατοικος τουρκιας επεσε θυμα αγριοτητας ,βιασμων και δολοφονιων . ο μεγαλος αριθμος των απωλειων των εμπολεμων του παγκοσμιου ,δεν παρειχε την ευκαιρεια μεταδωσις και αποδοχης αυτου του ανεπαισχιντου κατατρεγμου .καταδικαζω με βδελυγμια το ιδιο το παλατι που ενεθαρρυνε τετοιο εξευτελισμο ,τετοια υποθαλψη σε καθεστως τυπου απαρτχαιτ σε ελληνες αδελφους ,τι και αν μιλουσαν τουρκικα ,εκει γεννηθηκαν ,αυτην την γλωσσα εμαθαν ,δικαιολογια καμια .ο ελληνικος λαος τελικα αντιληφθηκε και απαξιωσε την βασιλικη δυναστεια με τα πολλα βετο και την υποτελεια σε ξενες βασιλικες δυναστειες .

Ανώνυμος
23 Αυγούστου 2016 στις 12:38 π.μ.

Τι λες ρε φιλε; Τοσο αγραμματος εισαι ή σκοπιμα ριχνεις "λασπη"; Οι αγροτες ή οι μαυραγοριτες Αθηναιοι μεγαλεμποροι ηταν αυτοι που θησαυρισαν επι κατοχης σε βαρος των φτωχων Αθηναιων και εφεραν το θανατο απο πεινα σε 300.000 Ελληνες;

23 Αυγούστου 2016 στις 7:18 π.μ.

ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ,ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΛΜΑΤΟΣ ΤΡΙΠΛΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ .ΕΤΕΡΟΝ ΕΚΑΤΕΡΟΝ.

23 Αυγούστου 2016 στις 2:33 μ.μ.

Ανωνυμος , εχω την εντυπωση πως μπερδεψες τα αυγα με τα σταφυλια

Ανώνυμος
30 Αυγούστου 2016 στις 11:21 μ.μ.

@Charalambos Karayiannis
Οι διωγμοί άρχισαν από το 1914
Πολύ καλό βιβλίο είναι το Χρονικό της Μεγάλης Τραγωδίας του Αγγελομάτη

http://www.biblionet.gr/book/92614/%CE%91%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82,_%CE%A7%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82_%CE%95./%CE%A7%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD_%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%82_%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82

Ανώνυμος
30 Αυγούστου 2016 στις 11:23 μ.μ.

Και να μην ξεχνάμε πως οι άνθρωποι που έρχονταν ήταν ομόθρησκοι και ομοεθνείς...!

21 Σεπτεμβρίου 2016 στις 2:32 π.μ.

Περιστατικά άσχημης συμπεριφοράς θυμάμαι να μου εξιστορεί και η γιαγιά μου η Δέσπω, όταν έφτασαν διωγμένοι απ το ΑΙβαλί στη Μυτιλήνη. ΄Ομως δεν ξεχνούσε και την αγάπη των ανθρώπων που τους αγκάλιασαν προσφέροντας τους στέγη και δουλειά...

15 Νοεμβρίου 2016 στις 12:32 μ.μ.

το ιδιο πραγμα,καναμε και αργοτερα,οταν εγινε ο εμφυλιος.ποτε δεν θα δηναμωσουμε,οταν ο ενας κυνηγαει τον αλλον.αριστεροι σκοτωνανε δεξιους και τουμπαλι

21 Αυγούστου 2019 στις 3:43 μ.μ.

Έχεις χάσει τ' αυγά και τα καλάθια !
Ειδικά κιόλας στο αν οι πρόσφυγες του '22 ήξεραν τουρκικά...
Και βέβαια ήξεραν !
Πολλές τουρκικές λέξεις μάλιστα "υιοθετήθηκαν" εφεξής στο Ελληνικό λεξιλόγιο !

Ανώνυμος
22 Αυγούστου 2019 στις 1:35 μ.μ.

ωραία και πολύ ενδιαφέροντα τα ιστορικά στοιχεία αλλά ατυχής ο παραλληλισμός με το σημερινό μεταναστευτικό ρεύμα. 1ον τότε ήρθαν αναγκαστικά λόγω της ανταλλαγής κι όχι για να σωθούν από τον πόλεμο, ενώ τώρα έρχονται κυρίως για να ζήσουν καλύτερα, αφού τη ζωή τους την έσωσαν όταν έφυγαν από την εμπόλεμη χώρα. Στην τουρκία δεν κινδυνεύουν, ούτε στην ελλάδα, εντούτοις προσπαθούν να περάσουν στη βόρεια ευρώπη. 2ον ήρθαν απο τη χώρα που τους έσφαζαν στην όμορη γειτονική χώρα, δε διέσχισαν ένα σωρό χώρες για να φτάσουν εδώ. Ας σκεφτούμε ότι όταν ήρθαν εδώ αποκαλούνταν πρόσφυγες αλλά όταν λίγα χρόνια μετά πήγαν γερμανία, αμερική κλπ λέγονταν μετανάστες. Δε διατήρησαν τον προσδιορισμό του πρόσφυγα σε όσες χώρες πήγαιναν, όπως είναι το σωστό σύμφωνα με τον ορισμό του ποιος λέγεται πρόσφυγας. 3ον τότε ήρθαν αμιγώς ελληνικοί, ορθόδοξοι πληθυσμοί που τοποθετήθηκαν κυρίως στα βόρεια σύνορα ενισχύοντας τη χώρα σε ευαίσθητη περιοχή, ενώ τώρα ιδρύουν τις μουσουλμανικές "πόλεις" από αλλοεθνείς και αλλόθρησκους επίσης στα βόρεια σύνορα δημιουργώντας ένα μελλοντικό πρόβλημα διάσπασης της χώρας.

Ανώνυμος
22 Αυγούστου 2019 στις 1:51 μ.μ.

Μην ξεχνάτε και οι πρόσφυγες βουλγαρους αποκαλούσαν τους σλαβόφωνους έλληνες.....

Ανώνυμος
23 Αυγούστου 2019 στις 8:33 π.μ.

Και τον κράτησε ο καλός μονάρχης σας

23 Αυγούστου 2019 στις 7:26 μ.μ.

Διαβάστε το 'Η Παναγιά η γοργόνα'του Στρατή Μυριβήλη Δεν είναι όλα ακριβώς έτσι !!!

Ανώνυμος
23 Αυγούστου 2019 στις 9:15 μ.μ.

Το Ροδολείβος δεν είναι στη Δράμα, όπως αναφέρει το κείμενο, αλλά στις Σέρρες.

Ανώνυμος
24 Αυγούστου 2019 στις 3:18 μ.μ.

Μανία που έχετε να εξισώνετε τους Έλληνες πρόσφυγες με τους λαθρομετανάστες! Ντροπή!

25 Αυγούστου 2019 στις 11:33 μ.μ.

Εμενα αλλιως τα ειπε η γιαγια μου τεσπα!

Ανώνυμος
26 Αυγούστου 2019 στις 11:27 π.μ.

Ωραίο άρθρο μίσους που μιλάει για το παλιό μίσος. Ίσως κάποτε και στο Ελλαδιστάν όπως και σε όλες τις υπόλοιπες υποανάπτυκτες και αμόρφωτες τριτοκοσμικές χώρες, να σταματήσουν οι Έννοιες Γνήσιος, Έλληνας και Χριστιανός ορθόδοξος. Γιατί το μίσος από το μίσος βγαίνει.

2 Σεπτεμβρίου 2019 στις 12:15 μ.μ.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΦΥΛΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΗ.ΑΝ ΑΓΑΠΟΥΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΑΣ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 300 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ.

6 Σεπτεμβρίου 2019 στις 4:32 μ.μ.

@ΑνώνυμοςΣΩΣΤΑ.ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ.

7 Σεπτεμβρίου 2019 στις 12:47 μ.μ.

Να μην ξεχνάμε πως χιλιάδες Ελλαδίτες είχανε χάσει τα παιδιά τους στην αιματηρή Μικρασιατική εκστρατεία(χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω τέτοιες συμπεριφορές...)Επίσης αυτή η μόνιμη δαιμονοποίηση των Βασιλοφρόνων και από την άλλη η αγιοποίηση των Βενιζελικών καταντά εκνευριστική οταν έχει κάποιος μελετήσει τα ιστορικά γεγονότα!Να τα γράφουμε όλα και για την δολοφονία του Ίωνα Δραγούμη και για τον Στεργιάδη και για τον κύριο υπεύθυνο αυτής της ασύλληπτης τραγωδίας τον Ε.Βενιζέλο ο οποίος αφού εστειλε τον Ελληνιμό στρατό στην Μ.Ασία χωρίς καμία εγγύηση από τους συμμάχους τον Μάρτιο του 1922 και για επτά μήνες πήγε γαμήλιο ταξιδάκι στην Λατινική Αμερική με την δεύτερη γυναίκα του Έλενα Σκυλίτση(τόσο πολύ πόναγε για τους Μικρασιάτες και για οτι γινόταν στην κρισιμότερη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας μας...)

Ανώνυμος
8 Σεπτεμβρίου 2019 στις 12:17 π.μ.

Εμένα με είπανε "τουρκόσπορο" ετος 2016 στην Πελοπόννησο μόνο και μόνο επειδή είμαι βορειοελλαδίτισσα και πόντια γ' γενιάς...

Χρήστος Σιδηρόπουλος
8 Σεπτεμβρίου 2019 στις 8:48 μ.μ.

Σκληρές καταστάσεις,των πιό κακών στιγμών της ιστορίας μας. Η γνώση είναι απαραίτητη και επιτρεπτή. Λάθος όμως ,ο τρόπος. Στο προσφυγικό στοιχείο είναι γνωστά ,τόσο στους ζώντες όσο και στους απογόνους, το τι υπέστησαν. Ας μην ξύνουμε πληγές. Ούτε να τα λησμονούμε, ίσως και δεν επαναληφθούν.

10 Σεπτεμβρίου 2019 στις 7:09 μ.μ.

Ελλάδα μια άθλια χώρα.....γεμα΄τη ενενέκουςπροδοότες κοιλιόδους κουκουλοφόρους άχρηστους προδότες αλλά και ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΔΕΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ ΠΛΟΥΜΠΙΔΗ ΡΙΤΣΟ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΤΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΠΟΥ ΤΑΊΖΕ ΤΟ ΜΩΡΟ ΠΟΥ ΣΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΠΟΝΙΓΜΟ.... ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΨΗΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΊΔΑ........... ν τ ρ ε π ο μα ι και θ λ ι β ο μ α ι ΒΑΘΎΤΑΤΑ

18 Νοεμβρίου 2019 στις 3:38 π.μ.

Συγνώμη αλλά σας ξεφεύγουν πάρα πολλά επί του θέματος, οι πόντιοι ζούσαν με τους Τούρκους και παιρνούσαν καλά όσο στην Ελλάδα υπήρξε πόλεμος, και οι πόντιοι δεν είναι Έλληνες, έχω ακούσει πόσους να λένε πως χάσανε την πατρίδα τους, από ανάγκη ήρθαν στην Ελλάδα.

14 Φεβρουαρίου 2020 στις 2:01 μ.μ.

Μακάρι να ήξεραν οι περισσότεροι την ιστορία τους! Ειδικά "Νέα" γενιά. Τι μπουντρούμια, εξορίες, προδοσίες και συνωμοσίες μας έχουν αφήσει κάποιοι πρόγονοι. Από την άλλη βεβαίως έχουν πόλυ άγνωστοι Ήρωες.Μια προδοσία όμως δεν μπορεί να ξεχαστεί πότε! Αυτό με τον ΌΤΖΑΛΑΝ!!!

30 Μαρτίου 2021 στις 3:12 μ.μ.

Κατάλογος Μικρασιατικών Συλλόγων https://2022mikra-asia.blogspot.com
Είναι πλέον πολλοί οι μικρασιατικοί σύλλογοι που παίρνουν θέση στο ερώτημα 2022 Έτος Προσφυγικής Μνήμης ή Έτος Μικρασιατικού Ελληνισμού;
Οι (έως τώρα) Μικρασιατικοί Σύλλογοι ζητούν το 2022 να ανακηρυχθεί:
50 σύλλογοι ως -> Έτος Μικρασιατικού Ελληνισμού
3 σύλλογοι -> Έτος Μικρασιατικού και Ανατολικοθρακιωτικου Ελληνισμού
1 σύλλογος -> Μικρασιατών και Γενοκτονία τους
1 σύλλογος -> Ελληνισμού της Ανατολής
4 σύλλογοι -> Μικρασιατικής Μνήμης
1 σύλλογος -> Έτος Ξεριζωμού Μικρασιατών 1922-2022
1 σύλλογος -> Έτος Προσφυγικής Μνήμης
1 σύλλογος -> επετειακό για τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή
Περισσότερα εδώ: Ένωση Βουρλιωτών Μικράς Ασίας https://www.facebook.com/groups/299688290162971

Και ακόμα είμαστε στην αρχή.
Δεκάδες είναι οι σύλλογοι που έχοντας λάβει γνώση των γεγονότων μας ενημέρωσαν ότι θα καταθέσουν την πρόταση τους μετά από συζήτηση με το Δ.Σ. του συλλόγου τους.

Η γεωγραφική κατανομή των συλλόγων από τους οποίους έχουμε μέχρι στιγμής τις προτάσεις τους:
4 σύλλογοι από νησιά του Αιγαίου πελάγους
8 σύλλογοι από Θράκη και Ανατολική Μακεδονία
17 σύλλογοι από Κεντρική Μακεδονία
3 σύλλογοι από Δυτική Μακεδονία
1 σύλλογος από Θεσσαλία
5 σύλλογοι από Στερεά Ελλάδα
15 σύλλογοι από Αθήνα, Πειραιά, υπόλοιπο Αττικής
6 σύλλογοι από Πελοπόννησο
3 σύλλογοι από Κρήτη

Στις επόμενες μέρες αναμένονται πολλοί περισσότεροι. Οι Μικρασιατικοί Σύλλογοι που βγήκαν μπροστάρηδες ενημερώνουν για αυτή την πρωτοβουλία και εμείς γινόμαστε αρωγοί στη προσπάθεια τους.
Οποιεσδήποτε παρατηρήσεις για διορθώσεις και επικαιροποίηση στοιχείων είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες.
Κατάλογος Μικρασιατικών Συλλόγων https://2022mikra-asia.blogspot.com

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΙΣΤΟΡΙΑ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger