Αρχική » » 1η Αυγούστου του 1973, αυτοκτονεί (;) ο πρώην γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Νίκος Ζαχαριάδης

1η Αυγούστου του 1973, αυτοκτονεί (;) ο πρώην γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Νίκος Ζαχαριάδης

{[['']]}
Την 1η Αυγούστου του 1973 ο πρώην γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Νίκος Ζαχαριάδης υλοποίησε αυτό που είχε προαναγγείλει σε μια προσπάθεια του να πιέσει τις Σοβιετικές αρχές. 

Ο Ν.  Ζαχαριάδης βρέθηκε κρεμασμένος στο σπίτι του στο Σουργκούτ της Σιβηρίας, όπου διέμενε εξόριστος με την ασφυκτική παρακολούθηση επί 24ώρου βάσεως από τις σοβιετικές αρχές, οι οποίες, μάλιστα τον είχαν υποχρεώσει  να φέρει ταυτότητα με διαφορετικό όνομα: Νικολάι Νικολάγιεβιτς Νικολάγιεφ.

36 μέρες πριν από την αυτοκτονία του ο Νίκος Ζαχαριάδης είχε στείλει επιστολή σε όλους τους ηγέτες των κομμουνιστικών κομμάτων –ανάμεσα σ’ αυτούς και ο Χαρίλαος Φλωράκης- στην οποία τόνιζε:

 "Γράφω για τελευταία φορά. Έχω απόλυτα ήσυχη συνείδηση ότι σ' όλη μου τη ζωή δεν έκανα τίποτε ενάντια στο λαό μου και το κόμμα μου [...] Όσο κι αν προσπάθησαν δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια τα όργανα της ασφάλειας της Σοβ. Ένωσης [...] αναγκάστηκαν να γλύψουν αφτού όπου έφτυναν. [...] Σήμερα, ύστερα απόλα αφτά, δηλώνω ότι αν δεν αρθούν ΟΛΑ τα μέτρα περιορισμού, εξορίας, στέρησης ελευθερίας μετακίνησης κι αναχώρησης απτή Σοβ. Ένωση κτλ. κτλ. που εφαρμόζονται ενάντια μου, τότε την 1η Αυγούστου 1973, σαν έκφραση έσχατης ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, θ' αφτοκτονήσω. [...] το κουφάρι μου το κληροδοτώ στους Μπρέζνιεφ, ,γιάννη, Φλωράκη και Σία. Χαλάλι τους. [...]"

Μοιράσου το :

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © ΙΣΤΟΡΙΑ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger